settings_phone +45 7171 7122|info@visumansoegning.dk

Invitationsbrev

Forside/Erhverv/Invitationsbrev
Invitationsbrev 2017-06-07T12:16:53+00:00

Et invitationsbrev bruges til at dokumentere og bekræfte at man skal besøge den person, forretningsmæssig relation eller en virksomhed, som der angives når du ansøger om visum.

Brevet skal skrives og udformes af den inviterende part, og for at bevise ægtheden af invitationen skal den underskrives. Vær opmærksom på at når der er tale om en invitation i forretningsmæssige sammenhænge, skal der hvis det er muligt, også fremgå et stempel fra den inviterende virksomhed.

Indhold i invitationsbrev
Indholdet i invitationen skal beskrive formålet med rejsen, samt give et overblik over hvilke aktiviteter der er planlagt under rejse og derudover skal dine personlige oplysninger såsom Fulde navn, CPR og pasnummer fremgå.

Hvis der er tale om en forretningsforbindelse som du ofte besøger, er det en god ide at argumentere for at få et visum med en gyldighed der dækker over en længere periode. Et visum som dækker over en længere periode vil blive udstedt med min. 2 indrejser.

Krav til invitation
Invitation som skal vedlægges ved skal overholde følgende krav for at blive godkendt som en invitation under behandlingen af dit visum.

  • Skal være maskinskrevet, og hvis det er muligt så skal den skrives på brevpapir med logo.
  • Skal indeholde dit fulde navn, CPR og pasnummer.
  • Den inviterendes part kontaktoplysninger, fulde navn, stilling og adresse skal fremgå.
  • Skal være underskrevet af den inviterende part og hvis det er muligt, stemples med firmastempel.

Vær opmærksom på
Hvis invitationen ikke indeholder en underskrift fra en autoriseret person, vil invitationen ikke blive godkendt, og din ansøgning vil blive afvist.

Hvis du har nogen spørgsmål omkring garantibrev, invitationsbrev eller sponsorbrev, så kontakt os venligst på tlf.: 7171 7122 eller på vores mail: info@visumansoegning.dk